Content is king? Nee, content is Queen! Nu meer dan ooit. Goede content is eigenlijk een onmisbaar deel van je marketingplan. Het woord “content” is een breed begrip, maar omslaat onder andere teksten, beeld en geluid. Eigenlijk alles wat je in kunt zetten om met jouw doelgroep of bezoekers te communiceren. Content kent diverse vormen, denk aan social posts, blogs, video’s, e-mails, podcasts, webinars en ga zo maar door. Kortom, alle informatie die je als merk communiceert naar je (potentiële) klanten. Toch wordt content marketing nog steeds onderschat. Benieuwd waarom je als ondernemer zeker met content marketing aan de slag moet en waarom content Queen is? Lees gauw verder.

3.Redenen waarom content Queen is

1.Je verschijnt hoger in Google

Goede content zorgt ervoor dat jouw website hoger in zoekmachines zoals Google verschijnt. Onder andere Google vind goede content op je website erg belangrijk. Hoe beter de content, hoe hoger je website in de zoekmachines zal verschijnen en hoe meer mensen dus op jouw website terechtkomen.

Kijk goed naar de teksten op je website. Gebruik je relevante zoekwoorden en zijn je artikelen goed geschreven? Geven ze de lezers voldoende informatie? Als je de juiste zoekwoorden toepast kun je namelijk ranken op woorden waar jouw potentiële bezoekers op zoeken. Als ze dan op jouw blog of website komen heb je de mogelijkheid ze te laten converteren.

2. Goede content verhoogt je naamsbekendheid

Goede content kan niet alleen leiden tot meer klanten. Het kan ook zorgen voor meer naamsbekendheid en dat is wat je uiteraard ook wil. Je wil je bedrijf of merk groot maken en onder de mensen brengen. Je laat potentiële klanten kennis maken met jouw merk door inspirerende teksten, video’s of social media posts die indruk maken.

3. Stimuleren van klantbinding en loyaliteit

Goede content kan ook een bijdrage leveren aan het opbouwen van je klantrelatie. Door klanten informatie te bieden, te inspireren of te amuseren met content, zorg je ervoor dat ze jouw merk of product gaan waarderen en vergroot je dus ook de kans dat ze terugkeren.

Zo zie je maar, goede content is erg belangrijk. Zowel voor naamsbekendheid als voor meer klanten. Onthoud wel het gezegde: Consistency is key. Het gaat om een lange termijn proces, waarbij consistentie centraal staat. Blijf content dus op regelmatige basis creëren en delen om zichtbaar te blijven met jouw merk of product, maar ook om de aandacht van de doelgroep vast te houden.

Opzoek naar een goede content schrijfster? Neem dan een kijkje hier.

Mandy
Author

Write A Comment